Vakantie in Marokko

Na een weekje vakantie ben ik weer helemaal terug.
Afgelopen week zat ik lekker in de zon in Agadir, Marokko. Echt een top bestemming en ik kan het iedereen aanraden. Agadir ligt op vier uur vliegen van Schiphol en wij vlogen met Transavia. Voor een week met vliegreis, hotel en ontbijt betaalden we ongeveer 300 euro dus echt niet duur.

We vlogen dinsdagochtend om half 7 en omdat het in Marokko een uur vroeger is landden we om kwart voor 10 plaatselijke tijd. We moesten even wachten big de douane voor het visum en daarna werden we met de transferbus near ons hotel gebracht.
Het was een beetje bewolkt maar we konden buiten in het zonnetje lunchen met een gehakt tajine. Lekkere gehaktballetjes in tomatensaus met ei. Omdat we moe waren van de ochtendvlucht hebben we lekker een dutje gedaan op bed. Ondertussen begon het te regenen maar daar hebben we dus weinig van gemerkt. Toen we savonds gingen eten was het weer droog. Daarna hebben we ook geen regent meer gehad.

Woensdag na een lekker ontbijtje heb ik heerlijk in de zon gezeten bij het zwembad. ‘S middags geluncht en daarna hebben we de hele boulevard afgelopen en via het strand weer terug naar het hotel. Tussendoor maakten we nog een koffiestop. Al met al hebben we ruim twee uur gelopen. Daarna vond ik wel dat ik een lekker warm bad verdiend had.

Donderdag ochtend heel vroeg om 7 uur vertrokken we met de bus naar Marrakesh. Het was een tocht van ruim 3,5 half met een koffieppauze. In Marrakesh hadden we een leuke rondleiding van een plaatselijke gids door de medina en langs het Behia palace. Vorig jaar ben ik ook al een paar dagen in Marrakesh geweest omdat ik toen een rondreis maakten door Marokko. Ik vond het heel leuk om weer terug te zijn. Het viel me op dat het nu drukker was op het beroemde Djemma el fna plein en het was behoorlijk warm. We hebben ‘smiddags nog lekker door de stad gestruind en daarna was het alweer tijd voor de lange busrit terug naar Agadir. Na het eten zijn we vroeg gaan slapen.

Vrijdag was een lekkere rust en luie zwembad dag. Met een boekje, drankje en zelf gemaakte lunch hebben we ons erg goed vermaakt. Dit was echt even genieten na de lange dag van gisteren.

Zatedardagochtend weer lekker bijgekleurd aan het zwembad en smiddags hadden we een hamam behandeling geboekt bij het hotel. We werden flink onderhanden genomen want de vellen bruine huid werden er goed vanaf gescrubd. Onze harden werden gewast en we werden ingezeept met zwarte zeep. Daarna konden we even lekker bijkomen met een flesje water. We waren zo rozig geworden dat we op bed hebben gelegen met een boekje en na het avond eten vielen we weer als een blok in slaap.

Zondag gingen we helemaal uitgeslapen en bijgekomen met het toeristentreintje een rondit maken door de stad en langs de boulevard. Tusendoor hebben we nog een bezoek gebracht aan de plaatselijke markt, de souk. Ze verkopen echt alles en je komt ogen en oren tekort. Overal is wat te zien. We kochten wat vers fruit en dat hebben we smiddags bij het zwembad in de zon lekker opgegeten.

Maandag alweer de laatste volle dag in Agadir. We hebben een soort van scootmobiel gehuurd en een uur lang over de boulevard gecrosst. Althans rustig gereden zodat we ook nog van het mooie weer, het strand en de mensen konden genieten. Het was een aparte ervaring die we niet zullen vergeten. Daarna hadden we wel een taartje met koffie verdiend. De middag hebben weer heerlijk doorgebracht bij het zwembad. ’s Avonds moesten we voor de laatste keer uiteten maar dat was helemaal geen straf. We hebben de hele week heerlijk gegeten van couscous tot vis en van pizza tot Libanees.

Dinsdagochtend vroeg werden we alweer vroeg opgehaald om naar het vliegveld te gaan voor de terugreis naar Schiphol. Maar we hebben echt genoten van deze heerlijke zon vakatnie. Het was gemiddeld een graad of 25 en de overgang naar de kou in Nederland is dan ook erg groot. Brr nog even genieten van de mooie herinneringen en de leuke foto’s want morgen begint het werkleven weer. Tijd om na te denken over de volgende vakantie dus..