Wereldslaapdag

Slapen, we zijn er dol op. Toch heeft slechts een derde van ons maar een goed slaappatroon. Daar willen ze bij WASM (World Association of Sleep Medicine) iets aan veranderen door een jaarlijkse wereldslaapdag te organiseren. “Good Sleep is a Reachable Dream”, zeggen ze. En tada vandaag is het wereldslaapdag. Daarom enkele tips voor een goede nachtrust!

Regelmatig slaappatroon
Ga elke avond rond dezelfde tijd naar bed en sta ’s ochtends rond dezelfde tijd op. Regelmaat is belangrijk en dus ook voor je slaappatroon.

Alcohol, suiker, cafeïne, sigaretten
Alcohol zorgt ervoor dat snel in slaap wordt valt maar heel licht en minder diep slaapt. Daardoor wordt je dus sneller wakker.
Sigaretten, suiker en cafeïne houden je lichaam wakker en zorgen dus dat je helemaal niet slaapt.

Geen beeldscherm
Het kunstmatige licht van de laptop, telefoon en computer verhoogt je alertheid en het computerlijsten associeert het lichaam met daglicht. Bewegende beelden maken je hersenen onrustig.

Heerlijke geuren
Natuurlijk mogen de etherische oliën van Yor Health niet ontbreken voordat je gaat slapen. Doe een paar druppels lavendel in de difuser en sprenkel druppels sweet dreams over je kussen. Deze kalmerende geuren zorgen voor een heerlijke nachtrust.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *