Be you. Do you. For you!

Een poosje terug vertelde ik in twee blogs mijn persoonlijke verhaal over mijn angststoornis. Ik heb daar zoveel reacties op gekregen dat ik daar wat mee wilde doen. Alleen wist ik niet hoe en wat. Het hele internet staat al vol met lifecoaches en tips en tricks om jezelf beter te leren kennen.
Maar waarom zou ik mijn ervaring niet delen? Het heeft mij gebracht tot wie ik nu ben en hoe ik in het leven sta. Dus daarom begin ik met 5 tips die jou kunnen helpen om je wat relaxter te voelen.

1. Positiviteit
Ik geef deze tips om je een goed gevoel te geven en niet om negatieve minder te maken. Als je positief blijft denken klinkt het al minder erg.

2. Rust, reinheid en regelmaat
Een oud gezegde maar je hebt het gewoon nodig. Rust uit en slaap voldoende. Zorg voor je innerlijk door goede voeding maar ook voor de buitenkant. Een lekkere massage bijvoorbeeld en leuke kleding. Zorg voor regelmaat in je leven dan weet je waar je aan toe bent.

3. Bewegen
Je hoeft geen marathon te lopen maar maak een wandeling, neem de fiets of loop een extra keer de trap op. Bewegen zorgt dat je gelukshormonen vrij komen.

4. Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd
Ja echt probeer het maar eens. Ruim die overvolle kasten eens leeg en creër rust en ruimte om je heen (daar zijn ze weer). Spullen die jij teveel hebt kan je weggeven, ruilen of verkopen. Maak je andere mensen ook blij mee.

5. Schrijf het op
Koop een mooi notitieboekje en schrijf dagelijks minimaal drie dingen op waar je blij van werd die dag. Zo sta je elke dag even stil bij de geluksmomenten. Als je dit doet voordat je gaat slapen zul je ook nog eens met een goed gevoel gaan slapen.

Dit klinkt niet als hogere wiskunde en dat is het ook zeker niet. Maar probeer het eens misschien geeft het je wel een extra blij momentje!

En nee bij mij gaat dit ook niet altijd goed! Soms wil je gewoon met pizza en chocola onder een deken op de bank liggen en rotzooi maken.. Gewoon doen en morgen weer vrolijk wakker worden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *