Week van de werkstress

Wist je dat het deze week de week van de werkstress is?
Wist je dat we met zijn allen ruim 7 miljoen werkdagen per jaar verzuimen?
Wist je dat een op de zeven werknemers last heeft van buren-out klachten?

Zo kan ik nog wel een hele lijst over (werk)stress opsommen. Maar ik denk dat het beter is om vooral naar de oplossing te zoeken. In mijn blogs heb ik al vaker geschreven over stress en burn-out. Juist omdat het zo’n belangrijk onderwerp is en we nog minimaal tot ons zevenenzestigste moeten werken… Say what?!

Je kan die tijd dus maar beter fit em vitaal doorkomen en niet bij de pakken neer gaan zitten! Dus geef ik je nog maar een paar fijne tips omdat zo belangrijk zijn.

1. Me-time
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar zorg voor voldoende ontspanning. Leer vooral om dat ook alleen te kunnen doen. Hou van jezelf en zorg eens wat beter voor je eigen lijf want je hebt er maar een!

2 Eet voldoende groente en fruit
Ook weer zo’n zinnetje due we allemaal kennen maar toch eet minder dan een kwart van alle Nederlanders voldoende groente en fruit. Hierin zitten juist de goede bouwstoffen die het lichaam nodig heeft om die lange werkdagen vol te houden.

3. Etherische oliën
Sinds een jaar werk ik nu samen met Yor Health en deze oliën werken zo goed. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat een paar van die druppeltjes mij zo goed laten ontspannen en slapen. Ik zal een paar voorbeelden noemen:

– Sweet dreams. De naam zegt het al. Ik hou van slapen maar ik merk dat ik tegen de ochtend minder diep slaap en rare dromen krijg. Als ik twee druppels olie op me kussen doe slaap ik door en heb ik geen dromen die nacht.
– Levendel. Deze geur is natuurlijk bekend om zijn relaxedheid en anti-stress. Doe een paar druppels in de diffuser en ruik de lavendel door het huis. Heerlijk zen en ontspannen zal je er van worden.
– Pepermunt. Het is herfst en buiten is het koud en nat. De verkoudheid, zere kelen en hoodfdpijn komt je tegemoed. Ga dit tegen met een ontspanen bad met een paar druppels pepermuntolie.

Heb jij nog anti-stress tips? Deel ze dan hieronder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *